Šiaurietiškasis ėjimas – lengva išmokti, smagu ir naudinga praktikuoti

Šiaurietiškasis ėjimas (Nordic walking) – tai ėjimas naudojant specialiai šiam ėjimui sukurtas lazdas. Šios lazdos naudojamos tam, kad einant tinkamai judėtų ne tik apatinė kūno dalis, bet ir viršutinė. Tai labai efektyvus ir lengvas būdas pagerinti Jūsų fizinę būklę. Šį ėjimą praktikuoti gali kiekvienas – nėra apribojimų dėl amžiaus, svorio ar fizinio pasirengimo. Pasirinkus šiaurietiškąjį ėjimą, labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, jog yra tam tikra vaikščiojimo su lazdomis technika. Vaikščiojimo su lazdomis technika yra panaši į lygumų slidinėjimo: žengiant pirmyn dešine koja, atsispiriama kairėje rankoje laikoma lazda. Svarbu atminti, jog lazdos reikalingos ne pasiremti, o atsispirti. Lazda į žemę smeigiama ne vertikaliai, o 45 laipsnių kampu. Labai svarbu taisyklingai atlikti judesius rankomis: judesys ranka pradedamas ją pastačius stačiu kampu į priekį, baigiamas mostu ištiesta ranka už nugaros. Mosuojant rankomis, aktyviai dirba ne alkūnės, o peties sąnarys. Pasak specialistų, žingsniuojant su lazdomis pečius reikia laikyti nuleistus, lazdas – kuo arčiau kūno. Einant negalima krypuoti į šalis. Nugara turi būti tiesi, pilvas įtrauktas, rankos atpalaiduotos, visas kūnas šiek tiek pasviręs į priekį. Ėjimo greitį reikia rinktis pagal savo galimybes. Jei žingsniuodami spartesniu žingsniu imate dusti, greitai pajuntate nuovargį, vadinasi, reikėtų sumažinti tempą. Prieš treniruotę būtina apšilti, o po jos atlikti tempimo pratimus. Šiaurietiškasis ėjimas gali būti net 46 % veiksmingesnis nei paprastas ėjimas, priklausomai nuo jo intensyvumo. Eiti reikėtų sąlyginai ilgai – nuo 30 iki 120 min. Pasirinkta trasa turėtų būti lygi. Reikėtų palaikyti širdies darbą (pulsą) tarp 120 ir 150 dūžių per minutę.

Šiaurietiškojo ėjimo nauda sveikatai:

• širdis dirba vidutiniškai 5–17 dūžių per minutę daugiau nei vaikštant paprastai;

• vidutiniškai 20 % didesnis energijos sunaudojimas, lyginant su paprastu vaikščiojimu;

• atpalaiduojami pečių ir kaklo raumenys, sumažėja skausmas juose;

• lavinami priekiniai ir užpakaliniai rankų raumenys, užpakalinė pečių juostos dalis, krūtinės raumenys ir dalis nugaros raumenų;

• sumažinama apkrova kelių sąnariams – tai ypač naudinga žmonėms, turintiems antsvorio ar sergantiems artritu;

• sudeginama apie 400 kalorijų per valandą, lyginant su 280 kalorijomis vaikštant paprastai;

• lazdos padeda palaikyti pusiausvyrą žmonėms, kurie turi su ja susijusių problemų.

Prienų rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistės, skleisdamos informaciją apie šiaurietiškojo ėjimo naudą žmogaus sveikatai, nuo birželio 3 d. planuoja vykdyti šiaurietiškojo ėjimo mokymus Prienų mieste, taip pat susidarius nemažiau 5 asmenų grupei atvyktų į seniūniją.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close