Šiandien minima Pasaulinė nutukimo diena

Pasaulinė nutukimo federacija, bendradarbiaujanti su Pasaulio sveikatos organizacija, paskelbė spalio 11-ąją Pasauline nutukimo diena. Šios dienos tikslas – skatinti žmones dėti visas pastangas užkirsti kelią šiai organizmo būsenai ir gydyti nutukimą. Nutukimas – tai energijos balanso sutrikimas tarp gaunamos su maistu ir išeikvojamos energijos, dėl to organizme susikaupia per didelis riebalų kiekis, kuris turi neigiamą įtaką žmogaus sveikatai.

Nutukimas dažniausiai vertinamas pagal kūno masės indeksą (KMI). Jis apskaičiuojamas pagal formulę: KMI = svoris(kg) padalinta iš ūgio(m) 2. Jeigu KMI yra mažesnis nei 18,5 – per mažas svoris, 18,5-24,9 – normalus svoris, 25-29,9 – antsvoris, 30-34,9 – I laipsnio nutukimas, 35-39,9 – II laipsnio nutukimas, daugiau nei 40 – III laipsnio nutukimas.

Kviečiame visus atlikti nemokamą kūno kompozicijos analizę ir sužinoti savo kūno duomenis,  į kuriuos atsižvelgdami galėsite keisti savo gyvenimo būdą (koreguoti mitybos įpročius, atsisakyti žalingų įpročių, tapti fiziškai aktyvesniais) ir išvengti daugelio sveikatos sutrikimų!

KAIP VEIKIA KŪNO KOMPOZICIJOS ANALIZATORIUS?

Kūno sandaros analizatorius nustato kūno kompoziciją, naudodamas tariamosios varžos metodą. Saugūs, nejuntami elektros signalai pereina per asmens, užlipusio ant prietaiso platformos, kūną. Ši srovė lengvai pereina per raumenis ir kitus kūno audinius, tačiau ją sulaiko riebalai, kadangi juose yra mažiau skysčių. Šis audinių pasipriešinimas vadinamas varža. Varžos rodmenys ir matematinės formulės padeda nustatyti tiriamo asmens kūno sudėjimo rodmenis.

TRUMPAI APIE RODIKLIUS, KURIUOS IŠMATUOJA KŪNO KOMPOZICIJOS ANALIZATORIUS

Kūno riebalų kiekis

Kūno riebalų kiekis – tai riebalų kiekio esančio Jūsų organizme išraiška procentais. Kūno riebalai yra būtini siekiant palaikyti kūno temperatūrą, apsaugoti sąnarius ir vidaus organus, tačiau per didelis riebalų kiekis gali turėti neigiamos įtakos sveikatai – padidėja tikimybė susirgti širdies ligomis, vėžiu, diabetu. Per mažas riebalų kiekis gali sąlygoti nereguliarų mėnesinių ciklą ir nevaisingumą.

Raumenų masė

Šis rodiklis parodo Jūsų raumenų svorį. Į raumenų masės parodymus įeina griaučių raumenys, lygieji raumenys (pavyzdžiui, širdies arba virškinimo) bei vandens koncentracija raumenyse. Raumenys atlieka svarbų vaidmenį judant bei vartojant energiją. Jei Jūsų raumenų masė nepakankama, nepakankama Jūsų energija.

Kaulų masė

Ši funkcija leidžia sekti kaulų mineralinę masę (kaulų mineralų, pvz. kalcio ir pan. lygį) kūne. Žmogus, o ypač sportuojantis, turintis daugiau raumenų, turi turėti stiprius, sveikus kaulus. Jei kaulų struktūra nepatenkinama, jie turi polinkį lūžti, tai gali turėti neigiamos įtakos žmogaus sveikatai.

Dienos kalorijų norma

Dienos kalorijų norma yra bazinės medžiagų apykaitos, kasdieninės veiklos apykaitos suma ir dietos įtakos vertinimas. Dienos kalorijų norma tai sąmata, kiek kalorijų galite sunaudoti per dieną ir išlaikyti dabartinį savo kūno svorį.

Metabolinis (biologinis) amžius

Metabolinis amžius parodo koks vidutiniškai turėtų būti Jūsų amžius, atsižvelgiant į medžiagų apykaitą ir kūno kompoziciją. Jei Jūsų amžius pagal medžiagų apykaitą yra didesnis nei faktinis Jūsų amžius, reikėtų gerinti medžiagų apykaitą. Didinamas fizinis krūvis padidins raumenų kiekį, o tai greitins medžiagų apykaitą.

Kūno vandens kiekis

Kūno vandens kiekis – tai kūno skysčių procentinė išraiška nuo viso kūno svorio. Vanduo yra labai svarbus  organizmo veiklos procesuose, kiekvienos ląstelės, audinio ar organo veikloje. Palaikant normalų vandens kiekį organizme, sumažėja žmogaus organizmo sutrikimų galimybė. Skysčių lygis Jūsų kūne paros eigoje būna skirtingas. Pavyzdžiui, po ilgo nakties miego patiriate dehidrataciją. Kūno skysčių lygį lemiantys veiksniai: miegas, fizinė veikla, valgymas ir gėrimas, liga ir vaistiniai preparatai, maudymasis, pirtis bei viduriavimas.

Visceralinių riebalų lygis

Visceraliniai riebalai – tai riebalai, išsidėstę aplink vidaus organus. Kitaip, nei išorinius riebalus, vidinius riebalus galima nustatyti tik kūno analizatoriumi ar kitais specialiais prietaisais. Įdomu, kad nebūtinai žmogus turi turėti viršsvorį ar būti nutukęs. Dažnai net ir normalaus kūno sudėjimo žmonės, ypač vyrai, turi vidinių riebalų sankaupas. Vidiniai riebalai yra žymiai pavojingesni nei poodiniai riebalai, nes jie išskiria į kraujotakos sistemą riebiųjų rūgščių elementus, kurie veikia kepenis. Didelis vidinių riebalų kiekis stipriai įtakoja šių ligų atsiradimą: cukrinį diabetą, kraujagyslių susiaurėjimą bei širdies ligas, hiperlipidemiją, hipertoniją, insultą, endokrininių ligų atsiradimą. Šių vidinių riebalų daugiau ar mažiau turime visi, tačiau kontroliuoti jų kiekį būtina.

 

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close