Nustatytos darbo organizavimo valstybės ir savivaldybių įstaigose ir jų valdomose įmonėse sąlygos

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) parengė sąlygas, kaip organizuoti darbą valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose bei jų valdomose įmonėse.

Tokį sprendimą pasirašė valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovas, sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga. Sprendimas įsigalioja 2020 m. gegužės 18 d.

Sprendimu nurodyta įpareigoti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, valstybės ir savivaldybių valdomų įmonių vadovus sudaryti galimybę darbuotojams, priskiriamiems rizikos grupėms – vyresniems nei 60 m. ir sergantiems sunkiomis lėtinėmis ligomis – dirbti nuotoliniu būdu arba organizuoti jų darbą taip, kad būtų užtikrinamas kuo mažesnis kontaktas su kitais asmenimis.

Įstaigos ir įmonės taip pat turės užtikrinti, kad jose dirbtų tik darbuotojai, neturintys ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų, ūmių žarnyno infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių (pvz., karščiavimas, sloga, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas, vėmimas, viduriavimas ir pan.) ir darbuotojų sveikata būtų nuolat stebima.

Darbdaviams rekomenduojama matuoti darbuotojų kūno temperatūrą atvykus į darbo vietą. Darbuotojus, kuriems pasireiškia karščiavimas (37,3 °C ir daugiau), būtina nedelsiant nušalinti nuo darbo.

Darbuotojai turi būti informuoti, kad turėdami ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų ir kitų užkrečiamųjų ligų požymių, jie neturėtų vykti į darbą, o šiems požymiams pasireiškus darbe, darbdaviai turėtų nedelsiant nušalinti darbuotoją nuo darbo. Tokiu atveju darbuotojui turi būti pasiūlyta konsultuotis Karštąją koronaviruso linija arba susisiekti su savo šeimos gydytoju konsultacijai nuotoliniu būdu.

Darbo vietos turėtų būti įrengtos taip, kad tarp darbo vietose sėdinčių darbuotojų būtų ne mažesnis kaip 1 metro atstumas arba darbo vietos turi būti atskirtos pertvaromis.

Jeigu nėra galimybės užtikrinti ne mažesnio kaip 1 metro atstumo tarp darbo vietose sėdinčių darbuotojų, darbo vietas reikėtų įrengti posėdžių salėje, valgykloje, kitose iki tol nenaudojamose įstaigos patalpose.

Be to, turėtų būti apribotas darbuotojų kontaktas, taip pat sureguliuotas darbuotojų pertraukų laikas, siekiant sumažinti žmonių, kurie vienu metu dalijasi kavine, personalo kambariu ar virtuve, skaičių.

Įstaigos lankytojai prioriteto tvarka turėtų būti aptarnaujami nuotoliniu būdu. Jei lankytojai aptarnaujami darbo vietoje – privalu užtikrinti, kad darbuotojai, aptarnaujantys lankytojus, ir lankytojai dėvėtų nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.

Sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimą galite rasti čia.

Visus operacijų vadovo sprendimus galite rasti čia.

Visuomenės informavimo grupės (VIG) informacija

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close