Kaip išvengti traumų žiemą?

Įsibėgėjus šaltajam metų sezonui lydi ne tik žiemiški džiaugsmai, bet ir pavojai. Dėl permainingų orų susidaro pavojingos sąlygos tiek keliuose, tiek šaligatviuose bei pėsčiųjų takuose. Dauguma traumų (paslydimai, nugriuvimai) patiriamos dėl susidariusios slidžios dangos.
 
Taigi, keletas trumpų patarimų, kaip išvengti traumų:
• einant neskubėkite, iš namų išeikite 15-20 minučių anksčiau, kad būtų galima pasirinkti ilgesnį, bet mažiau slidų kelią;
• stenkitės nenešti sunkių krepšių, kurie gali sutrikdyti pusiausvyrą;
• būkite dėmesingi ir atidūs lipdami laiptais, laikykitės už turėklų;
• įėję į pastatą nusikratykite sniegą nuo drabužių ir batų bei nepamirškite, kad grindys gali būti šlapios, todėl eikite atsargiai;
• avėkite tinkamus batus grubaus reljefo padu, venkite aukštakulnių;
• jei paviršius, kuriuo einate, labai slidus stenkitės statyti koją visu padu, truputį palinkus, kad svorio centras nukryptų į priekį.
• geriau eikite sniegu, o ne slidžiais šaligatviais;
• tamsiuoju paros metu būtinai dėvėkite atšvaitus. Juos seginčius pėsčiuosius vairuotojai pastebi anksčiau. Tai labai svarbu, kadangi slidžiose gatvėse automobilio stabdymo kelias daug ilgesnis;
• jeigu visgi paslydote ir krentate, reikia mokėti kristi taisyklingai. Patariama atsipalaiduoti, kadangi tuomet raumenys neįtempti ir kritimo smūgis švelnesnis;
• viena efektyviausių griuvimų profilaktikos priemonių – pusiausvyrą gerinantys pratimai, todėl labai svarbu reguliariai mankštintis.
 
Pirmoji pagalba įvykus traumai:
 
• jeigu įtariate kaulų ir minkštųjų audinių sužalojimą, suteikite nukentėjusiam žmogui patogią padėtį, imobilizuokite galūnę ir šaldykite šaltu kompresu;
• imobilizuodami stenkitės nejudinti sužalotos vietos. Sužalota galūnė imobilizuojama tokioje padėtyje, kokioje buvo rasta, įtveriami abipus lūžio esantys sąnariai.
• sužeista vieta šaldoma siekiant sumažinti patinimą, skausmą. Nedėkite ledo maišelio tiesiai ant odos ar žaizdos. Įvyniokite į rankšluostį ar kitą audinį, kad nenušaltų oda. Nelaikykite ledo maišelio ilgiau kaip 20 minučių;
• jeigu galima, pakelkite sužalotą kūno dalį aukščiau širdies lygio – taip sumažinsite kraujo pritekėjimą į pažeistą vietą. Nekelkite lūžusios galūnės, jei keliant nukentėjusiajam skauda;
• venkite judesių ar bet kokio aktyvumo, kuris sukeltų skausmą;
• padėkite nukentėjusiam žmogui surasti patogią kūno padėtį. Stebėkite sąmonę, kvėpavimą;
• jeigu įtariate, kad gali būti sužalota galva, kaklas ar nugara, nejudinkite nukentėjusiojo. Nepalikite nukentėjusiojo be priežiūros, kvieskite greitąją medicinos pagalbą;
• dažniausiai tik medikai gali atskirti lūžimą, išnirimą, panirimą, patempimą ar sunkią galvos traumą. Teikiant pirmąją pagalbą pagrindinis tikslas – apsaugoti nuo tolesnio sužalojimo ir kreiptis į medikus.
 
Mėgaukimės žiema, tačiau nepamirškime tykančių pavojų!

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close