Menu Close

Emocinei ir fizinei moksleivių sveikatai – nemokami žingsnių iššūkiai

Pamokoms persikėlus į namus, mokiniai bei mokytojai susidūrė su fizinio aktyvumo bei emocinės sveikatos iššūkiais. Sumažėjusios judėjimo galimybės bei apribotas bendravimas tampa vis dažnesne sveikatos bei psichologinės būsenos problemų priežastimi. Siekiant kovoti su šiais šalutiniais nuotolinio mokymosi veiksniais, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, kartu su mobiliąja naudingų žingsnių programėle „#walk15“ atgaivina nemokamų žingsnių iššūkių iniciatyvą.

„Vaikščiojimas, kaip ir kita vidutinio ar didelio fizinio intensyvumo veikla, yra susijęs su geresne mokyklinio amžiaus vaikų psichologine gerove. Mūsų atlikti tyrimai atskleidžia, kad fiziškai aktyvesni mokiniai pasižymi ir didesniu socialiniu kapitalu. Kitaip tariant, jie labiau linkę bendradarbiauti, pasitikėti kitais, turi daugiau draugų, geriau sutaria su mokytojais ir šeimos nariais“, –  sako Lietuvos sporto universiteto docentė, psichologė Brigita Miežienė.

Nemokami žingsnių iššūkiai klasėms pristatomi jau antrąjį kartą. Daug dėmesio bei mokytojų ir mokinių įsitraukimo iniciatyva sulaukė dar pirmojo – pavasario – karantino metu. Tuo metu buvo sukurta per 120 privačių iššūkių, kuriuose ėjo nuo keliasdešimties iki kelių šimtų mokinių. Bendrai šalies mokiniai nužingsniavo atstumą, prilygstantį keturioms kelionėms aplink Žemės rutulį.

Iššūkių naudą patvirtina ir Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoja Žana Orlova, remdamasi naujausiais rezultatais iš Sporto rėmimo fondo lėšų finansuojamo projekto „Mokyklos eina“, nukreipto į žemiausius fizinio aktyvumo rodiklius turinčių savivaldybių mokyklas. Mobiliosios programėlės „#walk15“ žingsnių iššūkiai tapo viena iš efektyviausių šio projekto aktyvumo skatinimo priemonių.

„Stebėdami projekto eigą ir rezultatus galime akivaizdžiai matyti, jog žingsnių iššūkiai tapo priemone, išjudinančia net ir mažiausiai einančius mokinius bei mokyklų bendruomenių narius. Per tris projekto mėnesius 30 mokyklų bendruomenės iš žemiausią fizinį aktyvumą rodžiusių šalies savivaldybių nuėjo net 650 mln. žingsnių. Kitaip tariant, aplink Žemės rutulį apėjo net 13 kartų. Džiaugiamės ne tik išaugusių mokinių, bet ir mokytojų aktyvumu“, – sako  Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoja Žana Orlova.

Skatins ne tik judėjimą, bet ir bendravimą

Mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėjos Vlados Musvydaitės teigimu, karantino metu tiek vaikai, tiek suaugę vaikšto daugiau, nei anksčiau. Programėlės duomenimis, iki karantino vidutinis vartotojo kasdieninių žingsnių skaičius siekė 4000, o dabar – 4500 žingsnių.

„Puikiai suprantame, jog šiandien mokiniai bei mokytojai susiduria ne tik su sumažėjusio fizinio aktyvumo keliamais šalutiniais efektais, bet ir su prastėjančia emocine sveikata. Nemokamų žingsnių iššūkių tikslas – suteikti įrankį, leidžiantį klasių bendruomenėms jaustis kartu, net ir būnant atskirai. Smagiai tarpusavyje besivaržydami mokiniai lengviau įveikia rekomenduojamą dienos žingsnių skaičių, turi kasdieninį tikslą ir bendravimo temą“, – teigia mobiliosios programėlės „#walk15“ kūrėja Vlada Musvydaitė.

Mobiliojoje naudingų žingsnių programėlėje „#walk15“ įdiegta speciali funkcija, leidžianti klasės ar mokyklos atstovui sukurti privatų žingsnių iššūkį, kuriame būtų galima stebėti visos klasės aktyvumą. Per dieną nueitų žingsnių skaičių fiksuoja, sumuoja ir lyderių lentelėje išskirsto mobiliosios programėlės algoritmas. Kas kartą prisijungęs mokinys ar iššūkyje kartu dalyvaujantis mokytojas gali matyti savo ir kitų mokinių surinktų žingsnių skaičių bei poziciją bendroje klasės lentelėje.

Kiekvienos dienos žingsnių rezultatas sumuojasi, o motyvaciją žingsniuoti kelia noras išlikti prizinėse iššūkio lentelės vietose. Privataus iššūkio trukmę kiekviena klasė gali nustatyti individualiai, o iššūkio privatumas garantuojamas – jo dalyvių sąrašas ar rezultatai matomi tik jame dalyvaujantiems.

„Žingsnių iššūkiai tapo ir neatsiejama mokymo priemone bei platforma, kurioje atliekami fizinio lavinimo pamokų namų darbai. Skyręs mokiniams įveikti tam tikrą žingsnių skaičių, fizinio lavinimo mokytojas ar auklėtojas realiuoju laiku gali matyti mokinio pasiektus rezultatus“, – sako V. Musvydaitė.

Skaičiuos kiek kartų moksleiviai apėjo aplink Žemę

Programėlę pritaikyti moksleivių ir mokytojų poreikiams padėjusios programavimo sprendimų bendrovės „Kirotech“ vadovės teigimu, įdiegtas ir specialus funkcionalumas, leisiantis įvertinti visų iššūkiuose dalyvavusių mokinių bendrus pasiekimus.

„Įgyvendinome techninį sprendimą, leisiantį ne tik nemokamai sukurti iššūkį ir į jį pakviesti visus klasės moksleivius, bet ir sumuoti apskritai visų moksleivių kartu surinktus žingsnius. Tokiu būdu pasibaigus iššūkiams bus galima įvertinti, kaip toli kartu nužingsniavo įvairaus amžiaus Lietuvos moksleiviai antrojo žingsnių iššūkio metu“, – sako UAB „Kirotech“ vadovė Gintarė Žilaitytė.

Privatų naminių žingsnių iššūkį savo klasei gali sukurti kiekvienas – nemokamai. Klasės atstovui – auklėtojui, mokytojui, vienam iš mokinių tėvų ar globėjų – reikia užpildyti trumpą formą, esančią adresu: https://walk15.lt/mokykloms/. Formoje nurodytu kontaktu registruojamą asmenį pasieks specialus prisijungimo kodas, leisiantis prisijungti prie klasei jau sukurto privataus iššūkio.

Parsisiųsti naudingų žingsnių programėlę „#walk15“ mokytojai, moksleiviai ar jų tėvai gali apsilankę adresu: https://walk15.lt/.

Skip to content