Fizinio aktyvumo nauda vyresnio amžiaus žmonėms:

  • Mažina blogojo cholesterolio lygį;
  • Mažina šlapimo pūslės, 20 proc. mažesnė krūties ir storosios žarnos, gimdos, stemplės, inkstų, plaučių ir skrandžio onkologinių susirgimų riziką;
  • Gerina kognityvines funkcijas;
  • Mažina senatvinės demencijos  (taip pat Alzheimerio ligos) riziką;
  • Gerina gyvenimo kokybę;
  • Mažina nerimą ir depresiją;
  • Gerina miego kokybę;
  • Sumažina ir sulėtina kūno svorio augimą;
  • Kūno svorio mažinimas derinat kartu su mityba;
  • Apsaugo nuo kūno svorio prieaugio sumažėjus kūno svoriui;
  • Stiprina kaulus;
  • Gerina funkcines savybes;
  • Mažina griuvimų riziką 30 proc.

Fizinio aktyvumo rekomendacijos vyresniems nei 65 m. žmonėms:

  • Vidutinio intensyvumo aerobinio pobūdžio fizinis aktyvumas mažiausiai 30 min. 5 dienas per savaitę;
  • Didesnio intensyvumo aerobinio pobūdžio fizinis aktyvumas 20 min. per dieną 3 dienas per savaitę;
  • Jėgos, pusiausvyros, lankstumo pratimai 2 kartus per savaitę.

Vyresnio amžiaus žmonių griuvimų prevencijos gairės:

  • Fiziniai pratimai pusiausvyrai (atlikti tik saugius pratimus);
  • Bent 3 valandos fizinių pratimų per savaitę;
  • Fizinių pratimų atlikimo reguliarumas;
  • Griuvimų prevencijos pratimai gali būti atliekami tiek grupėje tiek individualiai namuose;
  • Ėjimas gali būti taikomas papildomai, bet ne padidintos rizikos asmenims;
  • Jėgos pratimai turi būti naudojami kartu su pusiausvyros pratimais;
  • Prieš taikant pratimus svarbu įvertinti kitus rizikos veiksnius;
  • Vien tik fiziniai pratimai gali apsaugoti nuo griuvimų pacientams, sergantiems Parkinsono liga ir esant kognityvinių funkcijų sutrikimams;
  • Pacientams po patirto insulto vien fizinių pratimų nepakanka.

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai. Toliau naršydami svetainėje sutinkate, kad slapukai atsirastų Jūsų įrenginyje. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti ištrindami įrašytus slapukus. Daugiau informacijos.

Slapukas yra nedidelė teksto rinkmena, kuri, apsilankius svetainėje, išsaugoma Jūsų kompiuteryje arba greitojo ryšio įrenginyje. Dėl jo interneto svetainė tam tikrą laiką gali „atsiminti“ Jūsų veiksmus ir parinktis (pvz., registracijos vardą, kalbą, šrifto dydį ir kitas rodymo parinktis), dėl to Jums nereikia kaskart jų iš naujo įvedinėti, lankantis svetainėje ar naršant įvairiuose jos puslapiuose.

Close